فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

معرفی چربی سوزها


 

در این مقاله به چند نمونه از مکملها و چربی سوزهای تایید شده اشاره می شود و مصرف این قبیل ترکیبات تنها در صورتی موثر واقع می شوند که به همراه تمرین هوازی مناسب و به همراه رژیم مناسب غذایی مصرف شوند.

L-Carnitine
»ال کارنی تین» اسید آمینه ای غیر ضروری است که تاثیر مطلوبی بر تشدید سوخت و ساز چربی ها از خود نشان داده است. این اسید آمینه با کم کردن از چربی و مخصوصا تری گلیسرید موجود در خون، زمینه را برای سوخت و ساز چربی های زاید فراهم می کند. «کارنی تین» همچنین مسئول مستقیم هدایت اسیدهای چرب به درون سلولها و حمل آن به «میتوکندری» های موجود در درون سلولها است. «میتوکندری» را می توان موتور و یا کوره ای نامید که چربی ها در درون آن سوخته و به انرژی تبدیل می گردد.

Yohimbe
»یوهیمب» که در برخی منابع از آن به «یوهیمبین هیدروکلراید» نیز یاد شده است، ترکیبی است که از آن برای درمان ناتوانی جنسی مردان استفاده می شود. این ماده علاوه بر اینکه منجر به افزایش میل و قوای جنسی در مردان می شود، تاثیرات مطلوبی در سوزاندن چربی های مزاحم و در پیشگیری از سنتز چربی در بدن مردان و زنان نیز داشته است. تلاقی این دو اثر در یک محصول برای تشدید چربی سوزی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

Pyruvate
»پیروات» نیز ترکیبی طبیعی است که در بدن یافت می شود. این ماده، محصول نهایی حاصل شده از متابولیسم قندها و نشاسته است که در جریان متابولیسم این مواد در بدن شکل می گیرد. ورزشکاران از فرم خارجی این ترکیب برای تقویت تحمل پذیری بدن برای انجام تمرینات سنگین استفاده می کنند اما تحقیقات نشان داده است که مصرف این ماده نیز تاثیر مطلوبی در تشدید فرایند چربی سوزی داشته است. مصرف این ترکیب، نیم ساعت از اجرای برنامه تمرینی هوازی یا بی هوازی مناسب تشخیص داده شده است.


Chromium
»کروم» به خاطر تاثیری که بر افزایش حساسیت سلولهای بدن نسبت به هورمون انسولین دارد، شناخته شده و معروف شده است. این هورمون تاثیر بسیار مطلوبی در کاهش قند خون داشته و تاثیر گرمازایی آن در بدن نیز مشهود است. در صورتی که مصرف این فرآورده به همراه رژیم های کم قند و کم چربی اعمال شود، فرایند چربی سوزی نیز در کنار افزایش حساسیت سلولهای بدن نسبت به هورمون انسولین حاصل خواهد شد .

L-Tyrosine
»ال تیروزین» نیز نوعی اسید آمینه غیر ضروری است که تاثیر مطلوبی در تشدید فرایند چربی سوزی از خود نشان داده است. این اسید آمینه را می توان پیش ماده «کاتکولامین» هایی نظیر «دوپامین» و «نوراپی نفرین» دانست که وجود هر دوی اینها برای تشدید فرایند چربی سوزی مهم است. «تیروزین» همچنین با تاثیری که بر غده تیروئید و ترشح هورمونهای آن دارد، فرایند چربی سوزی را تسهیل و تشدید می کند.

Ma Huang
« Ma huang» و «guarana» هر دو ترکیبی گیاهی هستند که تاثیر مطلوبی در کاهش حجم چربی های بدن داشته اند. این دو ترکیب زمانی که در یک فرآورده نظیر این نمونه جمع می شوند، تاثیر مطلوب تری از خود بر جای می گذارند. مصرف این مکمل در کنار تاثیر بسیار خوبی که بر تشدید چربی سوزی در بدن دارد، در برخی موارد با عوارضی نظیر: سر درد، خشکی دهان و تپش قلب نیز همراه بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد