فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

حرکات کششی دست‌ها + تصویر




حرکات کششی دست‌ها + تصویر
در صورتی که می‌خواهید بدن منعطفی داشته باشید و در انجام حرکات ورزشی پیچیده دچار آسیب نشوید، باید به‌طور منظم از حرکات کششی استفاده کنید.




حرکات کششی، گردش خون عضلات را افزایش می‌دهد و آنها را برای حرکات بعدی آماده می‌کند. هنگام انجام این حرکات باید ظرفیت نهایی کشش خود را پیدا کنید و از آن جلوتر نروید چرا که زیاده‌روی باعث آسیب‌دیدگی عضله می‌شود. فقط تا جایی پیش بروید که احساس راحتی دارید و دردی حس نمی‌کنید. حرکات کششی دست‌ها علاوه بر آن که اندام‌های فوقانی را برای حرکات بعدی آماده می‌کند باعث ورزیدگی دست‌ها شده و انجام فعالیت‌های روزمره را آسان‌تر می‌نماید. تمرکز حرکات کششی زیر بر عضلات بازو و ساعد است.

 

حرکت اول: پشت به یک در باز بایستید و با دست لبه در را از عقب بگیرید، طوری که شست شما رو به سمت پایین قرار گیرد. حالا به آهستگی دست خود را به سمت بالا حرکت دهید تا وقتی کشش را در قسمت جلوی بازو احساس کنید. 30 ثانیه در همین وضعیت بمانید. این حرکت بیشتر روی کشش عضله دوسر تمرکز می‌کند. این حرکت را 5 بار برای هر دست تکرار کنید.
 

حرکت دوم: یکی از دست‌ها را بالای سر برده و آرنج خود را خم کنید تا انگشتان شما به پشت سرتان در فاصله بین کتف‌ها برسند. با استفاده از دست مخالف سمت خارجی آرنج را گرفته و بکشید تا کشش را در پشت بازو یعنی محل قرارگیری عضله 3 سر احساس کنید. 30 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را 5 بار برای هر دست تکرار کنید.

حرکت سوم: این حرکت کششی ساده برای به آرامش درآوردن عضلات ساعد بسیار مفید است. کافی است با یکی از دست‌های خود انگشتان دست دیگر را به سمت عقب فشار دهید. با انجام این حرکت باید بتوانید کشش را در جلوی ساعد احساس کنید. 30 ثانیه حالت کشش را حفظ کنید. این حرکت را 5 بار برای هر دست انجام دهید. 


نظرات 1 + ارسال نظر
احسان 1390/12/25 ساعت 02:35

سلام. می خواستم بپرسم آیا من که تا حالا هرگز ورزش حرفه ای و اصولی نکردم می تونم با شروع تمرینات به انعطاف بدنی و عضلانی دست پیدا کنم؟ 21 ساله هستم و پسر (گرچه وبلاگ شما مخصوص بانوان است)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد