فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

بهترین نوع ورزش را بشناسید



پیاده روی
برای سالم ماندن، پیاده‌روی طولانی مفیدتر از تمرینات ورزشی سنگین است.
 

پزشکان هندی در یک آزمایش تازه دریافته‌اند که برای سالم ماندن و سالم‌تر زندگی کردن تاثیر ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت به مراتب بیشتر از انجام تمرینات ورزشی سخت و شدید است.

این آزمایشات که شرح آن در مجله تخصصی «پلوس وان» منتشر شده نشان می‌دهد انجام فعالیت‌های بدنی کم فشار و سبک مانند پیاده روی و ایستادن اما برای مدت نسبتا طولانی‌تر به بهبود شاخص حساسیت انسولینی و تنظیم سطح لیپید خون کمک می‌کند. این دو فاکتور هر دو شاخص‌های مرتبط با دیابت و چاقی هستند.

در این مطالعه کارشناسان بهداشت عمومی دانشگاه ماستریچ در هلند روی 18 جوان 19 تا 24 ساله مطالعه کردند. آنها این افراد را به سه گروه تقسیم کردند. گروه اول 14 ساعت در هر شبانه روز می‌نشستند و ورزش هم نمی‌کردند. گروه دوم در هر شبانه روز 13 ساعت می‌نشستند اما یک ساعت در روز نیز ورزش شدید انجام می‌دادند. گروه سوم نیز در هر شبانه روز شش ساعت می‌نشستند، چهار ساعت راه می‌رفتند و دو ساعت نیز می‌ایستادند. آزمایشات نشان داد میزان سوختن کالری در گروه‌های دوم و سوم که هم ورزش سنگین و پرفشار و هم فعالیت‌های کم فشار و سبک انجام دادند، یکسان است اما از سوی دیگر این بررسی نشان داد وضعیت تنظیم سطح کلسترول و چربی خون در گروه سوم که فعالیت‌های سبک مثل پیاده روی و ایستادن طولانی مدت انجام داده بودند، به مراتب بهتر از دو گروه دیگر بوده است.

این متخصصان تاکید کردند فقط یک ساعت تحرک شدید در روز نمی‌تواند اثرات منفی بی تحرکی مانند افزایش مشکلات انسولینی و چربی خون را کاهش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد