X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

روشهای بازسازی دوباره پوست بعد از تعطیلات نوروز



روشهای بازسازی دوباره پوست بعد از تعطیلات نوروز
حتما متوجه تغییرات پوستتان پس از تعطیلات شده اید ، بله مهمانی ها و خوراکی های ناسالم ما متاسفانه با عواقبی همراه است ولی با کمی تلاش، می توانید مثل گذشته باشید .


تعطیلات تمام شد. لباسهای شما در خشکشویی منتظر تمیز شدن است. دمپایی راحتی به پایتان کرده اید و یا خسته از تعطیلات روی مبل لم داده اید و فیلم های تلویزیون را می بینید اما وقتی که میروید جلوی آینه با خود می گویید: وای چه اتفاقی برای پوست صورتم افتاده؟  در ادامه شما را با روشهایی آشنا می کنیم که بوسیله آنها بتوانید درخشش قبل از تعطیلات را به صورت خود برگردانید.

اثر تعطیلات روی پوست : چشمانی پف کرده پس از بیداری ها
توصیه های دکتر متخصص :
1 - خواب منظم داشته باشید  
به اندازه کافی استراحت کنید .

2 - از کرم دور چشم استفاده کنید
کرمهایی که مواد کافئین دار و یا ویتامین K و یا ویتامین C برای کاهش کبودی زیر چشم و یا پف آن دارند. کرم های دور چشم را داخل یخچال نگه دارید تا سریعتر اثر کنند.

3 - به پشت بخوابید
این کار مانع تجمع مایعات در چشم و زیر چشم تان می شود.

4 - ماسک های خانگی استفاده کنید
خیار و یا چای کیسه ای را برای محافظت از دور چشم امتحان کنید. محافظ های دیگری هم برای بهبود سریعتر پف و کبودی زیرچشم می توانید استفاده کنید از قبیل: زنجبیل و عسل، آلوئه ورا، دانه های خیس شده قهوه ، زرد چوبه و عسل، تکه های آووکادو و یا تکه های آناناس.

اثر تعطیلات روی پوست : خشک شدن پوست
توصیه های دکتر متخصص :
1 - شربت سیب بخورید
برخی نوشیدنی های باعث خشکی پوست می شود و همچنین باعث می شود که مویرگها گشاد شوند و در نتیجه جریان خون بیشتر به سطح پوست نزدیک شود که به قرمز شدن و گرگرفتگی پوست منجر می شود.

2 - در شستشوی بدن خود دقت کنید
شستن بدن با آب داغ، باعث می شود که پوست دچار خشکی شود برای شستشو از پاک کننده های قوی استفاده نکنید( روغن های طبیعی و صابون گلیسیرین انتخاب های خوبی هستند).
3 - پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید
یک کرم مرطوب کننده خوب انتخاب کنید که حاوی مواد مرطوب کننده قوی نظیر سرامید برای تقویت رطوبت درونی پوست باشد. (روغن گیاهی ، روغن زیتون، روغن بادام و دیگر مواد مرطوب کننده طبیعی توصیه می شوند).

4 - در هنگام خواب از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنید
شاید برای شما این امکان که از خشکی و گرمی و سردی هوا در بیرون و داخل منزل خودتان را دور نگه داریدوجود نداشته باشد، اما استفاده از دستگاه های مرطوب کننده ، شب هنگام خواب به پوست کمی استراحت می دهد.

5. بدنبال محصولاتی باشید که مواد تشکیل دهنده آن ها باعث کاهش قرمزی پوست شود
مثلا عصاره شیرین بیان، عصاره چای سفید ، عصاره گیاهان دریایی، زردچوبه، چای سبز، منیزیم و فسفات ویتامینC ، عصاره گل رز، خیار و زنجبیل به این منظور توصیه می شوند.اگر تمایل دارید که از ماسک های طبیعی استفاده کنید، پودر شیرین بیان با ژل آلوئه ورا را مخلوط کرده و مدت 10 تا 20 دقیقه آنرا روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

اثر تعطیلات روی پوست:  جوش و آکنه
توصیه های دکتر متخصص :
1 - استرس را از خود دور کنید و برای به آرامش رسیدن، ورزش کردن را فراموش نکنید
ورزش باعث می شود که چرخه التهابات در بدن از بین برود و سیستم بدن را به آرامش می رساند.همچنین میزان تولید DHT و DHEA یعنی هورمونهایی که در بوجود آمدن آکنه نقش مهمی دارند را کاهش می دهد.

2 - رژیم غذایی سالم داشته باشید
سعی کنید غذاهای تازه و سالم همراه با غلات سبوس دار استفاده کنید. انواع میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و پروتئین بدون چربی گزینه های خوبی هستند.

3 - رژیمی داشته باشید که به سلامت پوست شما کمک کند
پوست را تمیز ، مرطوب ، لایه برداری و در مقابل آکنه محافظت کند.

4 - با پزشک متخصص پوست مشورت کنید
شما با کمک پزشک می توانید مسیری را برای رسیدن به نتایج دائمی و مفید برای بهبود پوست پیدا نمایید.

تاریخ ارسال: 1392/01/25 ساعت 12:44 | نویسنده: عسل بانو | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد