فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

یک روز سم زدایی!




یک روز روزه آب میوه، بسیار آسان است و همه می توانند براحتی انجام دهند. این یک سم زدایی عالی برای بدن است و به دستگاه گوارش شما اجازه می دهد تا حداقل برای یک روز استراحت کند.
اگر تابحال سم زدایی انجام نداده اید، توصیه می شود که یک روز روزه گرفتن در هفته را برای حداقل 1 یا 2 ماه آغاز نمائید تا خودتان آماده کنید. همچنین یک روز روزه آبمیوه گرفتن در هر 7 یا 14 روز به سلامت شما بسیار کمک خواهد کرد.

طبق دستور زیر عمل کنید:
روزتان را با آب لیمو شروع کنید: نصف لیمو را در یک لیوان آب گرم فشار دهید. این نوشیدنی به شما کمک می کند تا روده هایتان را تمیز کنید.
یک عدد میوه فصلی یا ترکیب سبزیجات را برای روزتان انتخاب کنید. برای ماه های زمستان پرتقال، گریپ فروت، هویج و غیره انتخاب های مناسبی هستند. مثلا پرتقال و گریپ فروت، هویج و سیب، هویج و چغندر و آب یک نوع میوه.
   

آب میوه یا سبزی را با قدری آب چشمه (در صورت امکان) رقیق کنید تا از بالا رفتن قند خونتان جلوگیری کنید.
فقط 3 فنجان از آب میوه یا سبزی تازه را در این روز بجای صبحانه، ناهار و شام نوش جان کنید.
فراموش نکنید که آّب هم بنوشید! بدن شما به حداقل 6 تا 8 لیوان آّب نیاز دارد.
بهتر است که آب میوه یا سبزی را درست قبل از نوشیدن آماده کنید، اما اگر نمی توانید حتما آن را همیشه در یخچال نگه دارید.
آب میوه را با اسموتی اشتباه نگیرید! درست است که اسموتی سرشار از فیبر بوده و برای سلامتی ما مفید است، اما یک روز سم زدایی برای این است که به دستگاه گوارش شما، یک استراحت بدهد، بنابراین در این روز فقط از آب میوه یا سبزی استفاده نمائید.
در مدت سم زدایی از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه، چای سیاه، شکر، شکلات، محصولات لبنی پرهیز نمائید.
شما می توانید آب لیمو و چای گیاهی دیگر را بنوشید.
سم زدایی را در یک روز کاری انجام دهید، نه در تعطیلات آخر هفته. در تعطیلات، شما یا در خانه اید یا در بیرون با دوستان خود هستید و برای خوردن چیزهای دیگر وسوسه می شوید. وقتی سرکار هستید، ذهنتان با مسائل دیگر مشغول است و حتی متوجه گذشت روز نمی شوید.
هنگام عصر، یک برنامه خوب، مانند یک فیلم آرامش بخش، کتاب خوب و یا ... را برای خود برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که یخچالتان از چیزهایی که دوست دارید بخورید مثلا اسنک خالی باشد.
در زمان عصر به بدن خود استراحت دهید و کارهای خسته کننده انجام ندهید، زیرا بار زیادی را بر سیستم بدنتان وارد خواهد کرد. اگر می خواهید ورزش کنید، آنرا در صبح انجام دهید.
روزه آب میوه را سعی کنید هر هفته تکرار کنید. بدنتان از شما سپاسگزار خواهد بود!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد