X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

میوه های پاییزی که لاغرتان می کنند


میوه های پاییزی که لاغرتان می کنند
ا فرا رسیدن پاییز می توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد. میوه ها و سبزیجات شامل مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.
  
کارشناسان می گویند با فرا رسیدن پاییز می توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد. میوه ها و سبزیجات شامل مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود. براساس آمارهای جهانی اکنون یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبه رو هستند از این رو کارشناسان علم تغذیه می گویند، مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است. طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند . متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه حدود ۵ تا ۷ واحد میوه و سبزی مصرف شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد کلسترول است از این رو مصرف سبزیجات می تواند از بروز بیماری های قلبی در افراد جلوگیری کند. برخی از این سبزیجات که در وب سایتهای مراکز تحقیقات تغذیه معرفی شده اند، عبارتند از:

سیر
سیر، این ماده غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر
چغندر یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد؛ یعنی حدود ۵۰ کالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یک ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می کند.

بروکلی
بروکلی سرشار از فیبر و مواد مغذی است که هر دو برای سلامت و لاغری ضروری است. علاوه بر این بروکلی کم کالری است و احساس سیری طولانی مدتی می دهد.

زغال اخته
زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی ۲۵ کالری است. شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده غذایی داشته باشید. توصیه می شود زغال اخته را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

کرفس
افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می خورند؛ به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه های کرفس سرشار از آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده مغذی سالم ساخته است.

قارچ
قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ کالری انرژی دارد. این ماده غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین b۶ و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد.

کلم
کلم سرشار از فیبر بوده و کم کالری است. هر فنجان کلم برگ خرد شده حاوی ۲۰ کالری است. کلم ها جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب می شوند و برای افرادی که قصد لاغری دارند یک ماده غذایی فوق العاده است.

کدو تنبل
کدو تنبل یک ماده غذایی لاغرکننده بسیار موثر است. این کدوی گرد و قلمبه کم کالری بوده و در عین حال سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. باید بدانید که کدو تنبل حاوی میزان زیادی بتاکاروتن است.

توت فرنگی پاییزی
توت فرنگی پاییزی این میوه قرمز، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. برای همین در عین حال که یک میوه شیرین است اما به روند لاغری کمک می کند .

کاهو
کاهو کم کالری است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند زیرا سرشار از فیبر است. بسیاری از افراد برای لاغری از این ماده غذایی استفاده می کنند.

بلال
هر بلال به طور متوسط حاوی ۸۳ کالری است. این ماده غذایی خوشمزه سرشار از پتاسیم و تیامین ( ویتامین ب ۱) است و حاوی میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین است. بلال جلوی اشتهای زیاد را می گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.

فلفل تند
فلفل تند طعم تندی به غذاها می دهد و در عین حال کم کالری است. اگر می خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را تحریک کنید به سراغ فلفل تند بروید.

هویج فرنگی
هویج فرنگی یک ماده غذایی نشاسته ای مغذی و کم کالری و سرشار از فیبر است. در هر نصف فنجان هویج ۶۰ کالری وجود دارد. هویج فرنگی شما را سیر می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

گلابی
گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

سیب
یک عدد سیب یک میان وعده ایده آل محسوب می شود. سیب خوش طعم و کم کالری است. یک عدد سیب ۱۴۰ گرمی به زحمت ۹۰ کالری دارد.

تاریخ ارسال: 1392/08/04 ساعت 04:27 | نویسنده: عسل بانو | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد