فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

روش های طبیعی برای بهداشت و سلامتی پوست و مو



یا میدانید چرا از مواد شیمیایی و غیر طبیعی برای شستشو و تمیز کردن مو و یا پوست خود استفاده می کنید ?

 آیا شما نیز جذب عبارات و نوشته های تبلیغاتی روی شامپوها ، نرم کننده ها وشوینده های پوست می شوید؟
آیا می دانید بسیاری از این محصولات بهداشتی حاوی مواد نامتعارف و غیر طبیعی که چربی طبیعی پوست را از بین می برند می باشند ؟
آیا می دانید بسیاری از پاک کننده های پوست سالانه جان میلیون ها حیوان را در آزمایشگاه ها می گیرند؟

بهتر است بدانید که این مواد ، نه تنها مشکلی را حل نمی کنند بلکه مشکلات بیشتری را نیز برای شما،محیط زیست و حیوانات ایجاد می کنند .

متداول ترین تفکر در بین مردم این است که برای دستیابی به مویی تمیز و سالم نیازمند استفاده از محصولات تجاری برای ششتشوی مو و پوست خود هستند . درواقع درک لزوم و ضرورت استفاده از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی تا اواسط قرن بیستم وجود نداشت ، قبلا بیشتر مردم موهای خود را خیلی کم و باصابون معمولی می شستند . بیشتر شامپوها حاوی الکل و سولفات سدیم که باعث خشکی پوست می شود هستند . خوشبختانه تعداد زیادی راه حل طبیعی و به طور باورنکردنی آسان وجود دارد که موهای شما را تمیز و نرم و رطوبت پوست را نیز حفظ می کند .
این روش ها از نظر علمی نیز مورد تایید هستند : 

 
جوش شیرین مرغوب و سرکه:: جوش شیرین به طور طبیعی دارای خاصیت پاک کنندگی است و سرکه باعث نرمی و رطوبت موها می شود . یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و مثل شامپو آن را به موهای خود بزنید . در ادامه موها و پوست سر را با نصف فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید ماساژ دهید و بعد سر خود را خوب با آب بشویید .
یک پیشنهاد خوشمزه تر :: شامپوی لیمو و خیار می تواند به حل مشکل خشکی پوست سر کمک کند . لیموی تازه و خیار را پوست بکنید و برش بزنید و سپس در مخلوط کن بریزید و آنقدر مخلوط کنید تا نرم شود . سپس آن را از صافی بگذرانید و در یک شیشه بریزید ، مطمئن شوید که هیچ هسته یا تکه میوه ای در شیشه نماند . مثل همیشه موهایتان را با آن بشویید ولی دقت کنید که خوب سرتان را آب بکشید تا رسوب یا خرده های میوه ها لای موهایتان نماند . مقدار باقیمانده به مدت 5 روز در یخچال قابل نگه داری است .
اگر به دنبال چیزی لطیف تر و ملایم تر هستید صابون حاوی روغن زیتون بهترین انتخاب است ، این صابون ها با استفاده از روغن های گیاهی ساخته شده اند ، سازگار با محیط زیست هستند و مارک های معروف زیادی دارند و بسیار ملایم و موثر هستند . در یک بطری پلاستیکی نصف فنجان از پودر این صابون را با دو فنجان آب مخلوط کنید و یک قاشق از روغن مورد علاقه خود را به این محلول اظافه کنید. مثل روش استفاده از شامپوها ، موهای خود را با این محلول بشویید .
گیاهان روغنی به خاطر خاصیت های نرم و مرطوب کنندگی که دارند بسیار مشهورند . این گیاهان و روغن آنها می توانند به طور خالص و بدون هیچ گونه نیاز به مواد شیمیایی دیگر باعث زیبایی و سلامتی موهای ما شوند . برای خاصیت نرم کنندگی بیشتر ، گیاه آووکادو ، موز ، روغن بادام و روغن زیتون ، همگی به خاطر تاثیرات شگفت انگیز روی موهای خشک شناخته شده هستند و وقتی که با ماسک مو های گیاهی خانگی ترکیب شوند ، می توانند موهای شما را نرم و درخشان کنند .

همانند شامپوها بیشتر مارک های معروف پاک کننده صورت ،حاوی ترکیبات شیمیایی و اسیدها هستند . اغلب اوقات پوست ما اثرات خشک کنندگی این محصولات را با تولید بیشتر چربی برای پوست جبران می کند ، به دین گونه که یک دوره پوست خشک و یک دوره پوست چرب داریم . ممکن است غیرطبیعی به نظر بیاید ولی شستشوی روزانه صورت با روغن های طبیعی ، آلودگی ها را از روی صورت شما پاک می کند بدون اینکه باعث تضعیف رطوبت طبیعی پوست شما شود و می تواند مشکلات متداول پوست را نیز درمان کند . راه حل این است که از نوعی روغن استفاده کنید که دارای مولکولهای بسیار خوبی باشد و منافذ پوست شما را مسدود نکند مثل روغن کرچک ، روغن جوجوبا یا روغن کنجد . به راحتی مقداری از روغن را کف دست خود بریزید وبه آرامی پوست صورت خود را با آن به مدت حدودا یک دقیقه ماساژ دهید . سپس با یک پارچه یا حوله مرطوب وگرم پوست خود را به آرامی فشار داده و آلودگی ها را پاک کنید و چربی های اضافی را بزدایید . این کار را دو یا سه بار تکرار کنید و بعد صورتتان را خشک کنید .

اگر صورت شما تیره و کدر به نظر می آید وشما نیاز پوستی تازه دارید ، اضافه کردن شکر به روغن ان را به یک وسیله برای سابیدن پوست تبدیل می کند و اگر نیاز شما خیلی جدی تر است ، ماسک هویج می تواند پوست شما را سرحال و از نو جوان کند . مطمئن شوید که به میزان کافی آنتی اکسیدان و ویتامین A و C دریافت می کنید ،

برای تهیه ماسک هویج ، دو عدد هویج را پوست بکنید و بخار پز کنید تا وقتی که خوب نرم شود ، خوب آن را له کنید تا خمیرمانند و چسبناک شود . سپس یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق از شیره گیاه بیابانی را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و چند قطره آب لیمو نیزبدان بیفزایید که به عنوان یک جمع کننده و سفت کننده طبیعی عمل می کند . برای رسیدن به حالت کرمی اگر نیاز بود می توانید مقداری آب نیز اظافه کنید ، ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بعد از 15 رقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و صورت تازه خود را تحسین کنید .

مصرف محصولات خانگی باعث پس انداز پول شما می شود و کمک می کند تا مطمئن شوید که هر چیزی را که مصرف می کنید صددرصد طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی و افزودنی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد