فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

این خوراکی ها هم سیرتان می کنند هم لاغر



این خوراکی ها هم سیرتان می کنند هم لاغر
خبر خوب این که می خواهیم ۵ خوراکی سالم را معرفی کنیم که احساس گرسنگی را رفع می کنند. برخلاف غذاهای پرکالری و آماده برای تندرستی بدن تان مفید هستند و به کنترل اشتهای تان کمک می کنند.
  
همیشه این موضوع که شما می توانید با کمتر غذا خوردن لاغر شوید درست نیست ، گاهی اوقات کافیست فقط مواد غذایی را که استفاده می کنید را تغییر دهید تا وزنتان کم شود. خوردن غذا های کم کالری در مسئله ی کاهش وزن شما بسیار مفید است.

صدای قار و قور شکم معمولا نشانه چیزی نیست جز گرسنگی و متاسفانه این احساس ضعف شما را مجبور می کند که به سراغ کابینت های آشپزخانه بروید و خوراکی نوش جان کنید، خب این کار نتیجه ای جز اضافه وزن برای تان ندارد اما خوب است بدانیم کدام دسته از خوراکی ها جلوی ضعف و گرسنگی را می گیرند و در عین حال سالم، کم کالری و مفید هستند. خبر خوب این که می خواهیم ۵ خوراکی سالم را معرفی کنیم که احساس گرسنگی را رفع می کنند. برخلاف غذاهای پرکالری و آماده برای تندرستی بدن تان مفید هستند و به کنترل اشتهای تان کمک می کنند.
 
میوه بهشتی
یکی از خوراکی هایی که هم اشتها آور است و هم گرسنگی را به خوبی رفع می کند سیب است. طبق آزمایشاتی که روی ۵۸ فرد بالغ انجام شد، مشخص شدکسانی که ۱۵ دقیقه قبل از ناهار خود یک سیب می خورند نسبت به وقتی که قبل از ناهار خود ماده غذایی مشابه آن می خورند، بعد از صرف غذا احساس سیری بیشتری می کنند. به علاوه این افراد ۱۵درصد کالری کمتری حین غذا خوردن مصرف می کنند چون بخشی از احساس گرسنگی شان قبل غذا برطرف شده است. سیب یکی از مفیدترین میوه ها محسوب می شود و منبع غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است. بنابراین خواص معجزه آسای آن را دست کم نگیرید. بد نیست بدانید یک عدد سیب متوسط تنها ۹۰ کالری دارد. ورقه های سیب خشک شده با این که تمامی خواص این میوه تازه آن را ندارند ولی می توان برای ایجاد تنوع در طعم سیب آن ها را هم امتحان کرد.

بفرمایید شیر برشتوک
اگر دنبال خوراکی هستید که تا وقت ناهار شما را سیر نگه دارد غلات کامل غذای مناسبی است که معمولا با شیر به عنوان صبحانه مصرف می شود و بسیار خوشمزه و نیروبخش است. بعضی از تحقیقات نشان می دهد، خوردن غذاهایی که حاوی غلات کامل مثل گندم و جو هستند احساس گرسنگی را رفع می کنند، پس اگر از طعم این گروه غذایی خوش تان می آید حتما آن هایی که در آن ها از غلات استفاده می شود را به عنوان میان وعده ای مناسب انتخاب کنید، این گروه غذایی علاوه بر این که میزان کالری مناسبی دارند سرشار از ویتامین و فیبر هستند.

عصرها ۱۰ آلو خشک بخورید
سعی کنید تا برای عصرانه خوراکی را انتخاب کنید که صرفا شیرین نباشد بلکه جلوی اشتهای تان را بگیرد تا با خوردن آن کمی احساس گرسنگی تان رفع شود. در تحقیقاتی که روی ۴۹ داوطلب انجام شد مشخص شد، کسانی که برای میان وعده ها آلو خشک می خورند نسبت به آن هایی که کلوچه یا شیرینی های کم کالری را انتخاب می کنند، احساس سیری بیشتری دارند. نمونه خونی که از این داوطلب ها گرفته شد نشان می دهد که خوردن آلو خشک میزان هورمونی به نام گرلین که در شدت سیری افراد موثر است را افزایش می دهد. این افراد به طور متوسط ۱۰ عدد آلو به عنوان میان وعده در روز می خوردند، پس اگر طرفدار آلو و طعم های ملس هستید برای میان وعده آلو خشک را از دست ندهید. این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود و باید بدانید که در تغذیه وجود فیبرها برای از بین بردن اشتها ضروری است.

یک کاسه سوپ لاغرتان می کند
اگر از اشتهای تان برای غذا خوردن می ترسید می توانید یک ترفند جالب بزنید، با این که سوپ اصولا به عنوان پیش غذا محسوب می شود اما اگر قبل غذا یک کاسه از این غذای پر انرژی و پرویتامین بخورید به طور حتم بخشی از اشتهای تان گرفته می شود. بنابراین مقدار غذای اصلی که بعد آن میل می کنید، کمتر است. براساس تحقیقاتی که روی ۷۳ نفر انجام شد، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از غذا انواع سوپ ها مانند سوپ سبزی ها را صرف می کنند مقدار زیادی از اشتهای شان کاسته می شود و ۲۰درصد کالری کمتری نسبت به کسانی که قبل از غذا سوپ نخورده اند جذب می کنند. زنانی که در این آزمایش یک کاسه و نصفی سوپ خوردند حدود ۱۲۹ کالری و مردان با خوردن ۲ کاسه سوپ حدود ۱۷۲کالری جذب کردند. شما با خوردن سوپ هم مقدار کافی کالری دریافت می کنید و هم از منبع غنی از مواد مقوی بهره مند می شوید. محققان هنوز در مورد سوپ های پر کالری این آزمایشات را انجام نداده اند اما آن ها وقتی با سوپ های کم کالری مقایسه می شوند حدود ۴۷۰ کالری به بدن می رسانند، بنابراین سوپ را تنها در مواقعی که سرما خورده اید درست نکنید، به خصوص در زمستان از فرصت استفاده کنید و غذایی مثل سوپ را به عنوان خوراکی که اشتهای تان را کنترل می کند در برنامه غذایی هفتگی تان قرار دهید.

آجیل را آهسته بخورید و سود کنید
اگر دقت کنید وقتی آجیل می خورید یک یا ۲ ساعت احساس گرسنگی نخواهید کرد. خب به این دلیل است که آجیل هم جزو میان وعده های مفید به شمار می آید و شما را تا مدتی سیر نگه می دارد، پس به جای خوردن هله هوله کمی آجیل میل کنید. اخیرا در تحقیقاتی از ۳۳ نفر خواسته شد تا ۴۵ بادام را در تعداد مختلف یعنی ۱۰، ۲۵ و۴۰ بار بجوند. نتیجه این آزمایش این بود که هر چقدر که تعداد دفعات جویدن بادام بیشتر می شود افراد احساس سیری بیشتری می کنند. دانشمندان معتقدند روغنی که از جویدن آجیل تولید می شود حس رغبت به غذا را سرکوب می کند و عملکرد هورمونی در مغز که باعث بروز اشتها می شود را کاهش می دهد. ۴۵ بادام حاوی ۳۱۰ کالری و ۲۶ گرم چربی است اما شما می توانید به جای هله هوله هایی مثل چیپس یا شیرینی، آجیل را جایگزین کنید و مصرف مواد خوراکی مانند کره های گیاهی و سس مایونز که مقدار زیادی چربی دارند را کاهش دهید.

نظرات 2 + ارسال نظر
حبیب 1393/03/19 ساعت 16:21 http://jeetkunedo-k.com/

مرسی خیلی جالب بود، تشکر، لطفاً راجع به گیاه خواری هم مطلب بذارید.

وووو 1393/06/06 ساعت 16:33

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد