فیتنس

سلامت و تناسب اندام

فیتنس

سلامت و تناسب اندام

برای داشتن پوستی سالم لازم است...



رژیم غذایی شامل غذاهای آماده باعث کدری، چرب شدن و تغییر رنگ پوست می شود. در مقابل افرادی که رژیم سالم دارند و ویتامین های توصیه شده را مصرف می کنند، ظاهر پوست سالم تری دارند.

اما مصرف چه نوع ویتامین هایی لازم است و عملکرد آن ها چگونه است؟

سوالی که در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به آن پاسخ داده شده است.

ویتامین * کمپلکس: در بلغور جو، برنج، تخم مرغ و موز وجود دارد.این نوع ویتامین حاوی ماده مغذی به نام بیوتین است که برای رشد و تقویت ناخن، پوست و سلول های مو ضروری است. کمبود این ویتامین باعث ریزش مو می شود.

کرم های موضعی حاوی ویتامین B سریع به سلول ها آب رسانی می کند و باعث شادابی پوست می شود. ویتامین B خاصیت ضدالتهابی دارد و پوست را تقویت می کند.

ویتامین K: در رفع تیرگی دور چشم، درمان کبودی،لکه برداری و کاهش چین و چروک موثر است. سبزی های برگ *** حاوی این ویتامین است.

ویتامین E: برای حفظ لطافت و نرمی پوست و براقی و تقویت مو، مصرف مغز میوه ها ، زیتون و اسفناج را افزایش دهید. این ویتامین لکه ها را کم رنگ می کند و پوست را از حالت زبری و خشکی در می آورد. برای لکه های پایدار کمی روغن ویتامین E بمالید تا لکه ها کم رنگ شود.

ویتامین C: مرکبات، سبزی های برگ سبز، فلفل دلمه ای و گل کلم منبع غنی این ویتامین است.

ویتامین C علاوه بر مقابله با سرماخوردگی، هنگامی که روی پوست استفاده شود کلاژن تولید می کند. ویتامین C، کاهش دهنده چین و چروک است و به ظاهر پوست بهبود می بخشد.

ویتامین A: ویتامین کلیدی برای داشتن پوست سالم به حساب می آید و برای حفظ و بازسازی بافت های پوست مهم است. کمبود ویتامین A باعث خشک و پوسته پوسته شدن آن می شود. 

منبع عالی این ویتامین هویج و سبزی های برگ *** تیره است. نتایج بررسی ها نشان می دهد،مصرف لوسیون حاوی ویتامین A روی پوست، بروز آکنه را کنترل می کند و چین وچروک را کاهش می دهد.


منبع: پایگاه تخصصس پرورش اندام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد